2022. április 6., szerda

Ezért

Olvasom, hogy miket gondolnak a pártok, miért kapott ki ismét az ellenzék. Lehet találgatni, mindenki maga tudja miért nem ment el szavazni, vagy ha igen miért arra, akire. Amit hallottam az egyesült ellenzékre nemet mondóktól elsősorban MZP számukra ellenszenves modora tántorította el őket, illetve az, hogy MZP Ukrajnába viszi majd a fiatalokat harcolni, a szülők komolyan féltek ettől. Az valahogy fel sem merült, hogy a rendszer maga nem teszi lehetővé leváltását. Az ellenzéki pártok elhitették magukkal és szavazóikkal, hogy választások útján megdönthetik a rendszert, alapvető tévedés, azt érdemlik, amit kaptak. Csöppet sem sajnálom őket már csak azért sem, mert meglátásom szerint semmiben sem különböznek a Fidesztől, éppen ezért szóba se jöhettek nálam, erről már szeptemberben írtam ugyanitt. Amikor pedig a Twitteren megtapasztaltam, hogy szavazóik egy jelentős része rosszabb, mint a Fidesz szavazóinak legrosszabbik része, nevezetesen mélységesen fasisztoid mentalitásúak, amit szociológiai elemzéssel ki is lehetett mutatni, nos akkor nyilvánvaló lett, hogy semmilyen közösséget sem lehet vállalni velük. Demokráciában fontos elmenni szavazni, diktatúrában fontos, hogy ne menjünk szavazni.

Én egyébként erre számítottam, az újabb kétharmadra. Mert ilyen ez a rendszer, így működik.