2019. március 1., péntek

Igaz történet

Internetfilozófia - tanmese

Ennek a vonatos játéknak a lényege, hogy tehervagonokat úti céljuknak megfelelően kell szerelvényekké összeállítani, majd elvontatni őket. A fiam töltötte le mobilra a világhálóról. Gondoltam éjszaka majd kipróbálom. A táj a Sziklás-hegység, emelkedők, szűk völgyek, tágas fennsíkok, kevés fa, kopár hegyek, kihalt iparvidék, romos épületek. Beülök a mozdonyba összekapcsolom a szerelvénnyel, a következő állomáson újabb vagonok, rossz a sín, óvatosan haladok. A központi állomáson átülök a dupla mozdonyba, hogy néhány vagont északi irányból elvontassak. Nem jutok messzire, kisiklás, le a fűbe. Nem fogom újra kezdeni a játékot (jó félóra volt, amíg idáig eljutottam), úgy döntöttem inkább visszagyalogolok a központi állomásra, és a másik vonattal folytatom a játékot. Már közeledtem az első váltókhoz, amikor zúgást hallok, majd a hátam mögül felbukkan és elhalad mellettem egy mozdony. A döbbenet és a hideg veríték vert ki. Ha a sínen megyek elüt! Hogy lehet ez? - hát nem én irányítom ezt a rohadt játékot? Körülnézek a sötét szobában, éjfél múlt, és én egy Stephen King regény szereplőjének érzem magam. Valami olyasmi történik, ami nem történhetne meg. Ekkor hasít belém a felismerés, a füvön csak egy mozdony volt, eleve csak eggyel indultam volna? - de akkor hol volt eddig a másik? Függetlenítette magát a játékprogramtól? - vagy van itt valaki más is? Izgatottan sietek az állomás túlsó végére. A mozdony közben visszaért, lassan megállt előírt helyén, jár a motor. Mindenre készen belépek a vezetőfülkébe. Körülnézek, sehol senki. Tolatásra állítom, és visszaindulok vele a baleset helyszínére. Ott a mozdony! Csak egy. Kilépek a játékból. A következő napokban rekonstruáltuk az eseményeket, több variációt megpróbáltunk, minden előírásszerűen működött. Több elméletet is megfogalmaztunk, majd mindet elvetettük. A legvalószínűbb, hogy mégiscsak volt második mozdony, ami nem siklott ki, hanem a lendülettől továbbhaladt, majd visszagurult a lejtőn. Bizonyítani nem lehet. Megoldást csak Stephen King találhatna, de inkább nem akarom tudni.