2018. december 1., szombat

Sajtótájékoztató

A Fidesz sajtótájékoztatóján megismerhettük a Debreceni Egyetemet is érintő változásokat. Miután sikeresen kiszorították a felsőoktatásból a magyar fiatalok jelentős részét és az egyetem már csak a jómódúaknak valós opció, a hallgatói juttatásokat 40%-al felemelték. Miután a fiatalokat Debrecenben már 10 éves koruktól a város külön programban arra buzdítja, hogy legyenek szakmunkások a BMW gyárban, kiszélesítik a diplomához jutó kiválasztottak magasan kvalifikált szakemberré képzését. Mivel egyetemi projektekkel az egyetem vezetősége a gazdasági élet különféle szereplőivel, amelyben benne ülnek épít ki gyümölcsöző együttműködést, ezért a projektek zökkenőmentes lefutása érdekében a rektor újabb ciklusra maradhat, ha a saját embereivel feltöltött szenátus ezt megszavazza. A jövőben a hallgatók az egyetem által működtetett gazdasági társaságokban munkaszerződés nélkül dolgozhatnak, tehát kiszolgáltatott helyzetben. Az egyetem fokozza a közpénzek átirányítását azokhoz a cégekhez, amelyekben az egyetem vezetősége érdekelt, valamint a Roszatommal is erősítik az együttműködést. Végül az egyetem rövidesen önfenntartóvá válik, annak minden következményével (gondoljunk csak bele), ami az állam gyarapodását jelenti, mert az állam én vagyok. Mármint ők.

A cikk Liszkay Gábor sajtóbirodalmából